ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΡΤΙΟΥ (προνήπια)
• Για όλες τις παρακάτω ενότητες φτιάχνουμε και δουλεύουμε με τα παιδιά κάρτες για τη γωνιά της γραφής στην οποία προσαρμόζουμε και το βιβλίο προνηπίων και το δουλεύουμε δύο φορές την εβδομάδα
• Στις κατασκευές τα παιδιά δουλεύουν με πηλό, τέμπερα, πινέλο, τυπώματα με κουπάτ, στένσιλ και τα χέρια τους. Κάνουμε κολάζ που έχουν κόψει τα παιδιά και στη ζωγραφική αυτοσχεδιάζουν.
Θεματικές ενότητες
1. Λείπει ο Μάρτης από τη Σαρακοστή;
• Υποδεχόμαστε τον Μάρτιο φορώντας τον «Μάρτη» που έχουμε φτιάξει.
• Μέσα από φωτογραφικό υλικό γνωρίζουμε τον συμβολισμό και τα έθιμα του «Μάρτη».
• Παρατηρούμε και συζητάμε για τις αλλαγές που φέρνει ο ερχομός του Μαρτίου, του πρώτου μήνα της άνοιξης, στη φύση.
• Ενισχύουμε τον προφορικό μας λόγο, γνωρίζοντας παροιμίες με τοπικά ιδιώματα για τον Μάρτιο, από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
• Παίζουμε παιχνίδια φωνολογικής ενημερότητας με λέξεις που σχετίζονται με τον Μάρτιο.
• Μέσα από παλιό φωτογραφικό υλικό και παραδοσιακά ακούσματα ερχόμαστε σε επαφή με τα χελιδονίσματα, τα κάλαντα για το καλωσόρισμα της άνοιξης.
• Ατομική εργασία: Κατασκευάζουμε ομοίωμα της χελιδόνας (ζωγραφική-κολάζ-ψαλίδι)
• Αναβιώνουμε και αναπαριστούμε τα χελιδονίσματα της Θράκης μέσα στην τάξη μας.
2. Αφιέρωμα στην Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας
• Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας (6 Μαρτίου) διαβάζουμε το παραμύθι «Θέλω να μάθω γιατί… η βία δεν είναι αστεία» και προβληματιζόμαστε για το πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε εντός και εκτός σχολείου.
• Εκφράζουμε τα συναισθήματά μας σχετικά με το θέμα της ενδοσχολικής βίας και συζητάμε για τις έννοιες του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας.
• Ατομική εργασία: Αναζητούμε θετικά στοιχεία στον χαρακτήρα μας και τη συμπεριφορά μας. Φτιάχνουμε και προσφέρουμε κάρτες στους συμμαθητές μας, με τα θετικά τους στοιχεία (ζωγραφική-ψαλίδι), ως ένδειξη αγάπης και σεβασμού.
• Ομαδική εργασία «Τα χέρια τα έχουμε για να…»: Αναζητούμε και καταγράφουμε διαφορετικούς τρόπους για να χρησιμοποιήσουμε τα χέρια μας και τον λόγο μας, ώστε να διακοσμήσουμε όλοι μαζί τη την ανοιξιάτικη γωνιά της τάξης μας.
• Με αφορμή τη συζήτηση για διαφορετικούς τρόπους χρήσης των χεριών μας, παίζουμε παντομίμα και ερχόμαστε σε πρώτη επαφή με τις αριθμητικές πράξεις με τα δάχτυλά μας.
3. Επέτειος της 25ης Μαρτίου
• Αφιέρωμα στην 25η Μαρτίου.
• Αναφερόμαστε σε ήρωες της Επανάστασης μέσα από φωτογραφικό υλικό.
• Συζητάμε για τη σημαία μας και τον συμβολισμό της.
• Προετοιμαζόμαστε για τη γιορτή μας, με σχετικά ποιήματα και τραγούδια
• Ατομική εργασία: Σχετική κατασκευή για τον εορτασμό της εθνικής μας εορτής.
4. Πάσχα
• Μέσα από εικονογραφημένο υλικό συζητάμε για το τι γιορτάζουμε το Πάσχα.
• Γνωρίζουμε έθιμα και παραδόσεις του τόπου μας.
• Ετοιμάζουμε πασχαλινές κατασκευές.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΡΤΙΟΥ (προνήπια)