ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΡΙΛΙΟΥ (προνήπια)
• Για όλες τις παρακάτω ενότητες φτιάχνουμε και δουλεύουμε με τα παιδιά κάρτες για τη γωνιά της γραφής στην οποία προσαρμόζουμε και το βιβλίο προνηπίων και το δουλεύουμε δύο φορές την εβδομάδα
• Στις κατασκευές τα παιδιά δουλεύουν με πηλό, τέμπερα, πινέλο, τυπώματα με κουπάτ, στένσιλ και τα χέρια τους. Κάνουμε κολάζ που έχουν κόψει τα παιδιά και στη ζωγραφική αυτοσχεδιάζουν.
Θεματικές ενότητες
1. Ο Μάρτης έχει τ’ όνομα, κι ο Απρίλης τα λουλούδια…
• Υποδεχόμαστε τον Απρίλιο φτιάχνοντας ανοιξιάτικα λουλούδια για την τάξη μας (origami) και μαθαίνοντας παροιμίες για τον δεύτερο μήνα της άνοιξης.
• Αναφερόμαστε στο έθιμο της Πρωταπριλιάς και διαβάζουμε τον «Ψεύτη βοσκό».
• Με αφορμή την ιστορία του Ψεύτη βοσκού, συζητάμε για τα ψέματα και τις συνέπειές τους, φτιάχνοντας σχετικό ιστόγραμμα.
• Φτιάχνουμε τον κήπο μας (Παρακαλώ, στείλτε μας μία ρίζα από ένα λαχανικό για να τα φυτέψουμε όλοι μαζί μέχρι τις 20/4).
2. Αν όλα τα παιδιά της Γης…
• Μαθαίνουμε το τραγούδι «Αν όλα τα παιδιά της Γης…» και συζητάμε για τις διαφορετικές φυλές, εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές.
• Έρχεται στην παρέα μας το Μεγάλο Φτερό και μας διηγείται έναν ινδιάνικο μύθο για τη δημιουργία των φυλών του κόσμου.
• Μέσα από φωτογραφικό υλικό γνωρίζουμε τα μέρη και τις συνήθειες των ανθρώπων από διαφορετικές φυλές.
• Ομαδική εργασία: Εντοπίζουμε στο χάρτη τα μέρη που ζουν άνθρωποι από διαφορετικές φυλές και κατασκευάζουμε μία μεγάλη αγκαλιά από παιδιά του κόσμου για τη Γη μας (ζωγραφική-ψαλίδι-κολάζ)
3. Νιώθω, αισθάνομαι, μιλώ…
• Διαβάζουμε το παραμύθι για τον Λαγό που δεν έλεγε ποτέ όχι και προβληματιζόμαστε για τα συναισθήματα του Λαγού.
• Με αφορμή το παραμύθι με τον Λαγό, αναφερόμαστε στα συναισθήματα (χαρά, λύπη, θυμό, φόβο, αγάπη, ντροπή, έκπληξη κ.α.).
• Συζητάμε για το πώς νιώθουμε εμείς σε κάθε συναίσθημα και καταγράφουμε τις ιδέες μας.
• Προβληματιζόμαστε για τα συναισθήματα που προκαλούμε εμείς στους άλλους.
• Ατομική εργασία: Κάθε παιδί δημιουργεί την δική του παλέτα συναισθημάτων και την παρουσιάζει στην τάξη.
• Παίζουμε γλωσσικά παιχνίδια αντιστοιχίζοντας τα συναισθήματα με τα κατάλληλα ρήματα, παιχνίδια αναγραμματισμού των συναισθημάτων.
• Ομαδική εργασία: Δημιουργούμε τον δικό μας κήπο συναισθημάτων ταιριάζοντας τα συναισθήματα με τα κατάλληλα χρώματα.
• Φτιάχνουμε θήκες συναισθημάτων και τα παιδιά καλούνται στο τέλος κάθε μέρας να τοποθετήσουν το όνομά τους στις αντίστοιχες θήκες με τα συναισθήματα που ένιωσαν μέσα στη μέρα και να τα μοιραστούν στην τάξη.

ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΗΝΑ => 17/4 (στο χώρο του σχολείου) συμμετοχή 10€ (από 2 ετών και άνω)

Παρακαλούμε, κάθε αρχές του μήνα, να μας στέλνετε 1 πακέτο χαρτομάντηλα (τύπου αυτοκινήτου) και 1 πακέτο μωρομάντηλα. Ευχαριστούμε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΡΙΛΙΟΥ προνήπια